Lounais-Hämeen Vihreillä on aloittanut vaalityöntekijänä Essi Elomaa, joka suorittaa ammattikorkeakoulun harjoittelua vaalityöntekijän roolissa. 24-vuotias Elomaa opiskelee Kestävää kehitystä Hämeen ammattikorkeakoulussa ja onkin opintojensa kautta tutustunut Lounais-Hämeen Vihreiden puheenjohtaja Maija Kranniin ja Vihreiden toimintaan. Samaa kautta lähti myös ajatus harjoittelusta vaalityöntekijän tehtävissä.

– Odotan harjoittelulta Lounais-Hämeen Vihreissä monipuolisia työtehtäviä tuleviin vaaleihin liittyvän kampanjoinnin parissa ja varsinkin kampanjan taloudenhoitoon liittyviä tehtäviä. Politiikassa toimiminen on minulle uutta, mutta on todella mukava päästä oppimaan uutta ja tekemään hieman tavallisesta poikkeavaa harjoittelua vaalityöntekijän roolissa. Tähän mennessä olen muun muassa päässyt mukaan suunnittelemaan kampanjaa sekä hoitamaan kampanjan taloudenpitoa ja odotan innolla, että kampanja saadaan nyt keväällä kunnolla käyntiin, kertoo Elomaa.

Lounais-Hämeen Vihreiden hallitus ottaa harjoittelijan vastaan innolla. Puheenjohtaja Maija Kranni arvio, että vaalityöntekijästä tulee olemaan suuri apu paikallisen eduskuntavaalikampanjan toteuttamisessa. Lisäkäsiä tarvitaan niin vaaliteltoille kuin somekampanjaankin.

– Eduskuntavaaleihin liittyy paljon juoksevia asioita, joiden hoitaminen tuo varmasti harjoittelun vaatimat työtunnit kokoon. Mielestäni on erittäin positiivinen asia, että molemmat osapuolet hyötyvät harjoittelusta. Alueemme yhdistykset voisivat enemmänkin hyödyntää opiskelijoita erilaisissa projekteissa ja hankkeissa, Maija toteaa.

Essin tavoitat sähköpostitse osoitteesta essi.elomaa@student.hamk.fi