TIEDOTE 7.11. – Lounais-Hämeen Vihreät
JULKAISUVAPAA

Hämeen Vihreät valitsi 3.11. suoraan piirin eduskuntavaaliehdokkaiksi 7 jäseniltä eniten ääniä saanutta. Valittujen joukossa on Lounais-Hämeen Vihreiden puheenjohtaja Maija Kranni Forssasta. Hän toimii myös Forssan kaupunginvaltuustossa.

Maija Kranni on 24-vuotias ympäristösuunnittelija ja taustaltaan yrittäjä.

– Haluan tuoda esiin ja edistää vihreitä arvoja niin paikallisesti Hämeessä kuin valtakunnallisestikin.

Nuoresta iästään huolimatta hän on jo pitkään toiminut koulutuspolitiikassa ja keväästä 2017 alkaen kunnallispolitiikassa.

– Minulla on myös vasta valmistuneena tuorein tieto siitä, miten koulutusleikkaukset ovat vaikuttaneet opiskelijoiden arkeen ja mitkä ovat ne keinot, joilla tehdään seuraavasta hallituksesta kestävän kehityksen hallitus.

Maija Kranni haluaa, että Suomessa tehdään kunnianhimoista ilmasto- ja ympäristöpolitiikkaa sekä kunnioitetaan jakamattomia ihmisoikeuksia.

– Haluan olla mukana tekemässä ensi kevään vaaleista paitsi ilmasto- ja koulutusvaalit, myös tulevaisuusvaalit. Siksi olen ehdolla, hän summaa.

Hämeestä eduskuntavaaleihin asetetaan vihreiden joukosta 14 ehdokasta, jotka valittiin alustavasti jäsenäänestyksellä. Eniten ääniä saaneiden 14 ehdokkaan joukosta piiri saattaa vielä vaihtaa kolme ehdokasta sijojen 8.–14. väliltä, jos katsoo tarpeelliseksi.

Lisätietoja:
Lounais-Hämeen Vihreät ry:n puheenjohtaja
Maija Kranni
puh. 0400 – 856 147, maija.kranni@gmail.com

Lounaishämäläinen eduskuntavaaliehdokas Maija Kranni.

TIEDOTE 3.11. – Hämeen Vihreät

Hämeen Vihreiden jäsenäänestyksessä äänensä antoi 54,2 % jäsenistä. Hämeen Vihreiden piirihallitus nimesi äänestyksen pohjalta seitsemän eniten ääniä saanutta eduskuntavaaliehdokkaiksi. Nimetyiksi tulivat äänijärjestyksessä: Mirka Soinikoski (Hämeenlinna), Juha Tapiola (Asikkala), Riina Puusaari (Lahti), Kirsi Ojansuu-Kaunisto (Hämeenlinna), Andrei Sergejeff (Hämeenlinna), Sari Jokinen (Riihimäki) ja Maija Kranni (Forssa).

Jäsenäänestyksessä sijoilla 8.-14. olevista piirillä on oikeus vaihtaa kolme ehdokasta. Seuraavat ehdokkaat nimetään 20.11.2018. Tarkistuslaskenta suoritetaan ennen seuraavia nimeämisiä.

Jäsenäänestyksen tarkistamaton tulos:
Mirka Soinikoski 4403