TIEDOTE 1.12.2017
Julkaisuvapaa

Lounais-Hämeen Vihreät ry valitsi syyskokouksessaan torstaina uudeksi puheenjohtajakseen Forssan nuorimman kaupunginvaltuutetun Maija Krannin.

23-vuotias Kranni on toiminut Lounais-Hämeen Vihreiden hallituksessa aktiivisesti myös edellisellä kaudella, mutta ilahtui valinnastaan vihreiden paikallisjärjestön johtoon.

Olen hyvin otettu luottamuksesta, Kranni toteaa. Mahtavaa päästä tekemään vihreämpää Lounais-Hämettä.

Tuore puheenjohtaja pohtii, että vihreiden politiikan suosio on valtakunnallisesti kovassa kasvussa, ja tämä näkyy väistämättä myös paikallisjärjestöjen toiminnassa.

Haluan johdattaa Lounais-Hämeen Vihreät kohti voimakasta kasvua sekä kunnat kohti kestävämpää tulevaisuutta. Nämä ovat päällimmäiset ajatukseni, kun mietin tulevaa vuotta.

Maija Kranni opiskelee Hämeen ammattikorkeakoulussa kestävää kehitystä ja on toiminut mm. Hämeen ammattikorkeakoulun opiskelijakunnan hallituksessa sekä puheenjohtajana Forssan ammattikorkeakouluopiskelijoiden FAMKO ry:ssä.

Hän ryhtyi itsenäiseksi yrittäjäksi vuonna 2013 ollessaan vasta 19-vuotias, ja on opiskellut yrityksen pyörittämisen ohessa. Koulutuksen lisäksi ympäristö ja tasa-arvo ovat hänelle tärkeitä teemoja.

Edellinen puheenjohtaja, jokioislainen Leena Puura jatkaa yhdistyksen hallituksessa jäsenenä. Hänen lisäkseen hallitukseen valittiin Tommi Nevalainen Ypäjältä, Niina Honkala ja Jan Löfstedt Tammelasta, Sofia Vuorinen Forssasta, Minna Autio Humppilasta ja Ursula Mansikka Jokioisilta. Varajäseniksi valikoituivat Satu Söderstöm-Ruottinen ja Marjo Ramstadius Jokioisilta sekä Juha Lundström Ypäjältä.

Lounais-Hämeen Vihreät ry toimii Forssan, Humppilan, Jokioisten, Tammelan ja Ypäjän alueella ja pyrkii edistämään vihreää ajattelua paikallisella toiminnalla. Yhdistyksen arvoja ovat luonnon- ja ympäristönsuojelu, kestävä kehitys, tasa-arvo ja suvaitsevaisuus sekä yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus.

Lisätietoja:
maija.kranni@forssa.fi